/
1 View0
alt
Παρότι πλέον οι επιστήμονες δεν απαγορεύουν …δια ροπάλου τη ζάχαρη στους διαβητικούς, εντούτοις η κατανάλωση γλυκών πρέπει να γίνεται σε εξαιρετικές περιστάσεις, με «ανταλλαγή» υδατανθράκων και σε πολύ μικρές μερίδες.
Επειδή είστε διαβητικός δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να ξαναβάλετε γλυκό στο στόμα σας! Με καλό προγραμματισμό μπορείτε να γεύεστε -αραιά και που είναι η αλήθεια- μια μικρή μερίδα γλυκού ή επιδορπίου. Βέβαια, θα πρέπει να πάρετε απόφαση ότι τα γλυκά είναι μόνο για ειδικές περιστάσεις και δε μπορείτε να τρώτε συχνά, αφαιρώντας από το διατροφικό προγραμματισμό σας, άλλα θρεπτικά στοιχεία, τα οποία χρειάζεστε.
Η κοινή πεποίθηση ότι η ζάχαρη προκαλεί το διαβήτη, δεν έχει αποδειχθεί από ις επιστημονικές έρευνες. Σίγουρα, η κατανάλωση ζάχαρης δεν είναι η αιτία ανάπτυξης διαβήτη 1, ενώ, όσον αφορά στο διαβήτη 2, το υπερβολικό φαγητό και η παχυσαρκία είναι βασικοί παράγοντες που συντελούν στην εμφάνισή του.
Κατά το παρελθόν, η διατροφική οδηγία προς τους διαβητικούς ήταν να μην τρώνε καθόλου ζάχαρη, με τη λογική ότι τα επίπεδα του σακχάρου θα εκτοξευόταν στα ύψη.  
Ωστόσο, οι επιστήμονες πλέον τείνουν να συμφωνήσουν ότι ο διαβητικός μπορεί να καταναλώνει μικρές ποσότητες ζάχαρης σε εξισορρόπηση πάντα με άλλους υδατάνθρακες και στο πλαίσιο της ρύθμισης των γευμάτων, χωρίς να γίνεται πλήρης απορρύθμιση του σακχάρου του αίματος. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι μπορεί να γίνεται καθημερινά κάτι τέτοιο. Τα περισσότερα γλυκά περιέχουν ένα μεγάλο ποσοστό υδατανθράκων σε μια πολύ μικρή μερίδα.
Ως εκ τούτου, η κατανάλωση γλυκών σε εξαιρετικές περιστάσεις είναι η πλέον ενδεδειγμένη πρακτική για τους διαβητικούς.
Ωστόσο, αν κανείς έχει την τάση να είναι…γλυκατζής, μάλλον θα πρέπει να καταφύγει σε μικρά «κόλπα» ώστε να μην υποκύπτει στη συνήθεια αυτή: για παράδειγμα θα πρέπει να αποφεύγει να αγοράζει γλυκά για το σπίτι, ενώ αν θελήσει να καταναλώσει κάποιο εκτός σπιτιού, να το μοιραστεί με φίλους του, ώστε να φάει τελικά ένα πολύ μικρό κομμάτι.
Πώς να φάτε ένα γλυκό με το γεύμα
Για να μπορέσετε να φάτε ένα γλυκό με το γεύμα σας, θα πρέπει να μειώσετε άλλα φαγητά που περιέχουν υδατανθρακες στο ίδιο πάντα γεύμα.
Για παράδειγμα, αν θελήστε να φάτε μπισκότα με το μεσημεριανό σας, το οποίο μπορεί να είναι ένα σάντουιτς με γαλοπούλα μπορείτε να κάνετε το εξής:
1)Πρώτα απ’ όλα να ξέρετε ποια φαγητά έχουν υδατάνθρακες (στη συγκεκριμένη περίπτωση το ψωμί του σάντουιτς)
2)Να αντικαταστήσετε το σύνηθες ψωμί με κάποιο το οποίο έχει λίγες θερμίδες και έτσι να φάτε τα μπισκότα.
 
sweetblog.gr
(Πηγή: American Diabetes Asossiation)