/
1 View0
alt
Έρευνα που διεξήχθη στη Βαλένθια με στόχο να διαπιστώσει τις διατροφικές συνήθειες των Ισπανών, επιβεβαίωσε ότι η κατανάλωση ψαριού συνδέεται με μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη 2.
Μελέτη που βασίστηκε στις διατροφικές συνήθειες Ισπανών, οι οποίοι ανήκαν σε ομάδες υψηλού κινδύνου για την ανάπτυξη καρδιαγγειακών παθήσεων, διαπίστωσε ότι κατανάλωναν σε μεγάλες ποσότητες ψάρι και κόκκινο κρέας.
Παρά το γεγονός όμως ότι η κατανάλωση παστού κρέατος συνδέεται με την αύξηση του σωματικού βάρους, η κατανάλωση ψαριού μειώνει τη συγκέντρωση της γλυκόζης στο αίμα και τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη.
Η Mercedes Sotos Prieto, επικεφαλής της μελέτης και ερευνήτριας στο Πανεπιστήμιο της Βαλένθια εξηγεί ότι στις χώρες της Μεσογείου, οι παραδοσιακές συνήθειες στη διατροφή σταδιακά μεταβάλλονται και πλέον πολλοί περισσότεροι …καταργούν το πρότυπο της μεσογειακής δίαιτας τρώγοντας κορεσμένα λίπη, κυρίως από κόκκινο κρέας και πολλά έτοιμα φαγητά.
alt
Η έρευνα συμπεριέλαβε 945 άτομα από τη Βαλένθια (340 άντρες και 605 γυναίκες), μεταξύ 55 και 80 ετών, υψηλού καρδιαγγειακού κινδύνου και επικεντρώθηκε στο να μελετήσει τις διατροφικές τους συνήθειες, σε σχέση με το κρέας και το ψάρι. Επίσης να ερευνήσει τη σύνδεση μεταξύ της διατροφής και των πιθανών καρδιακών προβλημάτων.
Τα συμπεράσματα
Παρότι ο στόχος της έρευνας ήταν διαφορετικός και διεξήχθη σε σχετικά περιορισμένο δείγμα εντούτοις, οι συγγραφείς της επιβεβαίωσαν για μια ακόμη φορά, ότι το ψάρι στη διατροφή, συνδέεται με τη μείωση κινδύνου για διαβήτη τύπου 2. Αυτό ισχύει και για τα περισσότερο λιπαρά ψάρια.
«Πολλές υποθέσεις έχουν γίνει για το ζήτημα της σύνδεσης των ψαριών στο διαιτολόγιο με το διαβήτη», υπογράμμισαν στη μελέτη οι ερευνητές. «Φαίνεται πως τα Ω3 λιπαρά βοηθούν τον οργανισμό με το θέμα της ινσουλίνης»
«Είναι σημαντικό να καταλάβουμε την ισπανική διατροφή, γιατί το συμπέρασμα είναι ότι θα πρέπει να μειωθεί το κρέας στο διαιτολόγιο και να αυξηθεί το ψάρι», κατέληξαν.
Τα ευρήματα, που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Nutrición Hospitalaria, έδειξαν ότι ο πληθυσμός της Μεσογείου καταναλώνει ιδιαίτερα μεγάλες ποσότητες κόκκινου κρέατος και ψαριών.
“Μειώστε το κόκκινο κρέας”
Συγκεκριμένα, οι ερευνητές σημείωσαν ότι ο μέσος πληθυσμός καταναλώνει κόκκινο κρέας κατά μέσο όρο μια φορά τη μέρα, ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό σε σχέση με τις διατροφικές συστάσεις. Ενδεχομένως αυτό να συμβαίνει, επειδή πολλά διαιτολόγια αδυνατίσματος περιλαμβάνουν κρέας στη σχάρα.
Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων κόκκινου κρέατος συνδέεται με αυξημένο ρίσκο εμφάνισης προβλημάτων στην καρδιά, υψηλή πίεση αίματος, διαβήτη και μείωση του προσδόκιμου ζωής εξαιτίας του καρκίνου ή των εμφραγμάτων. Εν αντιθέσει με αυτά τα ευρήματα, η κατανάλωση ψαριού είναι βασικό στοιχείο της μεσογειακής διατροφής και έχει πλεονεκτήματα για την καρδιά.
 
ΠΗΓΗ: sweetblog.gr
 
(http://www.sciencedaily.com)