/
101 Views0
Μικρής διάρκειας φυσική δραστηριότητα για τη μείωση της θνησιμότητας και την επιμήκυνση του προσδόκιμου ζωής
 
Ημερομηνία: 19.8.2011
 
Τα οφέλη για την υγεία από τη σωματική δραστηριότητα στον ελεύθερο χρόνο είναι γνωστά, αλλά είναι ασαφές αν σωματική άσκηση διάρκειας μικρότερης από τη συνιστώμενη των 150 λεπτών την εβδομάδα μπορεί να έχει θετικά το προσδόκιμο ζωής. Στη μελέτη αυτή αξιολογήθηκαν τα οφέλη για την υγεία από τη σωματική δραστηριότητα διάφορης βαρύτητας σε ένα πληθυσμό της Ταϊβάν.

Σε αυτή την προοπτική μελέτη υποομάδων, 416.175 άτομα (199.265 άντρες και 216.910 γυναίκες) συμμετείχαν σε ένα πρότυπο πρόγραμμα ιατρικής παρακολούθησης στην Ταϊβάν μεταξύ του 1996 και του 2008, με μέσο όρο παρακολούθησης 8.05 έτη (SD:4.21). Με βάση το βαθμό της εβδομαδιαίας άσκησης όπως αυτή καταγράφηκε σε ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι συμμετέχοντες, αυτοί κατηγοριοποιήθηκαν σε πέντε ομάδες: ανενεργή, χαμηλή, μέση, υψηλή και πολύ υψηλή δραστηριότητα. Υπολογίστηκαν οι αναλογίες κινδύνου (HR) για τον κίνδυνο θνησιμότητας σε κάθε ομάδα σε σύγκριση με την ομάδα «ανενεργή», και υπολογίστηκε το προσδόκιμο ζωής για κάθε ομάδα.

Σε σύγκριση με τα άτομα της «ανενεργούς» ομάδας, εκείνα της χαμηλής σωματικής δραστηριότητας που ασκούνταν κατά μέσο όρο 92 λεπτά την εβδομάδα (95% CI 71-112) ή 15 λεπτά την ημέρα (SD 1.8) είχαν 14 % μειωμένο κίνδυνο θνησιμότητας από κάθε αιτία (0.86, 0 .81-0.91), και 3 χρόνια μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής. Κάθε επιπλέον 15 λεπτά καθημερινής άσκησης πέρα ​​από το ελάχιστο ποσό των 15 λεπτών την ημέρα σχετιζόταν με περαιτέρω μείωση της θνησιμότητας από κάθε αιτία κατά 4% (95% CI 2.5-7.0) και θνησιμότητας λόγω καρκίνου κατά 1% (0.3-4.5). Τα οφέλη αυτά είχαν εφαρμογή και στα δύο φύλα και σε όλες τις ηλικιακές ομάδες ακόμα και για τα άτομα με προδιαθεσικούς παράγοντες καρδιαγγειακής νόσου. Τα άτομα που ήταν στην ομάδα των «αδρανών» είχαν 17% (HR 1.17, 95% CI 1.10-1.24) αύξηση του κινδύνου θνησιμότητας σε σύγκριση με τα άτομα με χαμηλή σωματική δραστηριότητα.

Συμπερασματικά, 15 λεπτά ημερησίως ή 90 λεπτά εβδομαδιαίως άσκηση μέτριας έντασης μπορεί να είναι επωφελής, ακόμη και για τα άτομα που διατρέχουν κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου.