/
445 Views0
Σωστή διατροφή, σωματική άσκηση και λίγη τηλεόραση είναι οι συμβουλές των ειδικών για την αποφυγή της παχυσαρκίας.
Ενα στα τρία αγόρια και ένα στα τέσσερα κορίτσια έχουν σωματικό βάρος μεγαλύτερο από το φυσιολογικό. Στους ενηλίκους η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη, καθώς ένας στους τέσσερις άνδρες και μία στις πέντε γυναίκες είναι παχύσαρκοι.
Η παράθεση των επιδημιολογικών στοιχείων προκαλεί ανησυχία και έρχονται για ακόμη μία φορά στην επικαιρότητα, εν όψει της Παγκόσμιας Ημέρας Κατά της Παχυσαρκίας (16 Οκτωβρίου).
Πώς μπορεί κάποιος να απεγκλωβιστεί από τον εφιάλτη της παχυσαρκίας; Στο πρόσφατο συνέδριο για την Πρόληψη και την Υγεία, ο κλινικός διαιτολόγος του νοσοκομείου «Λαϊκό», κ. Χάρης Δημοσθενόπουλος, έδωσε τις εξής συμβουλές:
Οι δίαιτες με πολύ χαμηλό θερμιδικό φορτίο συνιστώνται μόνο σε άτομα με δείκτη μάζας σώματος πάνω από «30», τα οποία απέτυχαν να χάσουν βάρος ακολουθώντας ένα απλά χαμηλοθερμιδικό πρόγραμμα διατροφής.
Διαιτολόγια
Τα διαιτολόγια αυτά παρέχουν πολύ χαμηλό θερμιδικό φορτίο και υψηλή ποσότητα πρωτεϊνών, για να επιτευχθεί η διατήρηση της μυϊκής μάζας. Ετοιμα παρασκευασμένα γεύματα σε υγρή μορφή ή μορφή σκόνης παρέχουν μια πρακτική, εναλλακτική μέθοδο διαιτητικής αντιμετώπισης της παχυσαρκίας. Μελέτες έχουν δείξει πως όσοι κατανάλωναν υποκατάστατα γευμάτων έχαναν περισσότερο βάρος από όσους έτρωγαν συμβατικές τροφές.
Ενα εξατομικευμένο, χαμηλό σε λίπος διαιτολόγιο, με το 25% έως 35% των συνολικών θερμίδων από λίπος (κυρίως από ελαιόλαδο) και 45% έως 50% πρόσληψη από σύνθετους κυρίως υδατάνθρακες, που να στηρίζεται στις ενεργειακές ανάγκες του ατόμου, στις διατροφικές του συνήθειες και το οποίο να αποσκοπεί στη σταδιακή και ασφαλή απώλεια βάρους, θεωρείται πιο ενδεδειγμένη επιλογή για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.
Η φυσική δραστηριότητα είναι ένα σημαντικό κομμάτι στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και της απώλειας του υπερβάλλοντος σωματικού βάρους – λίπους. Εχει πολλά οφέλη, όπως δημιουργία αρνητικού ισοζυγίου ενέργειας, τον μεταβολισμό του σωματικού λίπους και τη βελτίωση της καρδιαγγειακής φυσικής κατάστασης.
 
To κείμενο δημοσιεύτηκε στο ΕΘΝΟΣ