/
436 Views0
Βερίκοκο: ένας διατροφικός θησαυρός της εποχής
Μας κάνουν καλό τα βερίκοκα;

Ένα από τα χαρακτηριστικά φρούτα αυτής της εποχής είναι τα βερίκοκα. Τα βερίκοκα είναι υγιεινά, χαμηλά σε θερμίδες, πλούσια σε φυτικές ίνες και πηγή σημαντικών θρεπτικών συστατικών όπως: Β καροτίνη, λουτεΐνη, κάλιο, βιταμίνη Α, βιταμίνη C, βιταμίνη Ε και ζεαξανθίνη.

Η βήτα-καροτίνη, η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη και οι βιταμίνες A, C και E λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά που θωρακίζουν τα κύτταρα σας από τις βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες είναι μόρια που είναι ασταθή, δημιουργώντας μια κατάσταση γνωστή ως οξειδωτικό στρες. Το οξειδωτικό στρες συμβαίνει όταν υπάρχουν πάρα πολλές ελεύθερες ρίζες, οδηγώντας σε βλάβη των κυττάρων και των ιστών. Η έρευνα έχει συνδέσει αυτή τη διαδικασία με χρόνιες ασθένειες, όπως μορφές καρκίνου, την καρδιαγγειακή νόσο, φλεγμονώδεις ασθένειες όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα. Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην πρόληψη του οξειδωτικού στρες εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες.

Επίσης, τα αντιοξειδωτικά των βερίκοκων προστατεύουν επίσης τα μάτια μας. Μελέτες δείχνουν ότι η βιταμίνη Α και η βήτα-καροτίνη, η ουσία που χρησιμοποιεί το σώμα σας για να παράγει βιταμίνη Α, είναι σημαντικά για την υγεία των ματιών. Η βήτα-καροτίνη είναι επίσης αυτό που δίνει στα βερίκοκα (και στα καρότα, μια άλλη πηγή δύναμης των ματιών) το σήμα κατατεθέν τους πορτοκαλί χρώμα.

Τα βερίκοκα βοηθούν ακόμα στην πεπτική υγεία αφού αποτελούν πηγή φυτικών ινών. Έτσι, συμβάλουν στον καλύτερο έλεγχο του σακχάρου στο αίμα, στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας, στο μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Ταυτόχρονα, οι βιταμίνες Α και C προστατεύουν τα κύτταρα του δέρματος από τη βλάβη των ελεύθερων ριζών, αλλά η βιταμίνη C βοηθά επίσης στην αύξηση της ποσότητας κολλαγόνου στο δέρμα σας. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι βιταμίνες C και Ε μπορούν να συνεργαστούν για να προστατεύσουν το δέρμα σας από βλάβες που προκαλούνται από την υπεριώδη ακτινοβολία (UV).

Τα βερίκοκα είναι περίπου 86% νερό και όπως όλα τα φρούτα και λαχανικά βοηθούν στην έμμεση ενυδάτωση του οργανισμού ενώ ως καλή πηγή καλίου ρυθμίζουν την αρτηριακή μας πίεση.

Τα ίδια ισχύουν και για τα αποξηραμένα βερίκοκα, τα οποία όμως είναι υψηλότερα σε υδατάνθρακες και πρόσθετα σάκχαρα σε σχέση με τα φρέσκα βερίκοκα και θέλουν προσοχή από άτομα με διαβήτη.

 

ΠΗΓΗ: https://health.clevelandclinic.org/apricot-benefits