/
116 Views0

Οι ηλικιωμένοι, που προσπαθούν να περιορίσουν την προσλαμβανόμενη τροφή τους, μπορούν να ωφεληθούν από την κατανάλωση ενός μεγάλου ποτηριού με νερό, πριν από τα γεύματα, όπως προτείνεται από δύο μελέτες από τις ΗΠΑ. Οι επιστήμονες από το πολυτεχνικό ίδρυμα της Βιρτζίνια και το κρατικό πανεπιστήμιο, μελέτησαν 50 ανθρώπους για να εξετάσουν εάν πίνοντας ένα μεγάλο ποτήρι νερό, 30 λεπτά πριν από το μεσημεριανό γεύμα, μπορεί να μειωθεί η θερμιδική πρόσληψη στο μεσημεριανό γεύμα.
 
Στοχεύοντας να συγκρίνει τα αποτελέσματα επίσης σχετικά με την ηλικία, το δείγμα ατόμων απαρτίστηκε από 29 νέους ενηλίκους (21 έως 35 ετών, 14 άνδρες και 15 γυναίκες) και 21 πιο ηλικιωμένους (60 έως 80 ετών, 10 άνδρες και 11 γυναίκες), όλοι από τους οποίους ήταν υγιείς και μη-παχύσαρκοι.
 
Οι γυναίκες έλαβαν 375 ml και άνδρες 500 ml. νερού. Οι συμμετέχοντες επέλεξαν ελεύθερα τα γεύματά τους από έναν μπουφέ και εκτίμησαν την πληρότητα, την πείνα και τη δίψα τους κάθε 30 λεπτά. Οι ηλικιωμένοι συμμετέχοντες δήλωσαν υψηλότερη αίσθηση κορεσμού μετά τη λήψη νερού.
 
Συμπερασματικά, οι μελέτες προτείνουν ότι η κατανάλωση νερού πριν από ένα γεύμα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της λήψη ενέργειας, σε ηλικιωμένα άτομα, αλλά όχι τόσο πολύ στα νεώτερα. Εάν αυτό θα επηρεάσει τη ρύθμιση του βάρους ή ακόμα θα οδηγήσει στην απώλεια βάρους μακροπρόθεσμα ίσως να αποδειχθεί από τις μεγαλύτερες μελέτες κατά τη διάρκεια μιας μεγαλύτερης χρονικής περιόδου.
 
Σχόλιο: η μελέτη έδειξε αυτό που συνήθως προτείνουμε σε άτομα με πρόβλημα βάρους, τα οποία επιθυμούν να ακολουθήσουν κάποιο πρόγραμμα αδυνατίσματος. Συγκεκριμένα, θεωρείται καλή πρακτική η λήψη νερού πριν από τα γεύματα, και όχι μαζί με αυτά, ώστε να επιτύχουν ένα πρόσκαιρο έστω αίσθημα κορεσμού, μειώνοντας έτσι τη θερμιδική πρόσληψη στα γεύματα τους.
 
Για περισσότερες πληροφορίες:
 
Πηγή: EUFIC